Saturday, August 22, 2009

Endless frustration partially ended

Yesterday seemed to be a day of nothing but frustration. On top of the issue with the fraudulent co-author on amazon.co.uk, I got the gaming machine back from repair.

First, it took a MONTH to exchange a ram chip and the mouse plate around the touchpad.

When it returned, it was wiped of all information, even the drivers were all gone. I had to reinstall all drivers, and no, that did not happen easily and automatically. I also had to update and reinstall all the programs I had put in.

I am updating wow as I type, but all of that feels like child's play after I got up at 2 am tonight, unable to sleep from frustration, and finally managed to find the right way to install the drivers that followed the computer when it was new. Then I let it work on installing windows updates the rest of the night.

Anyway, this is for the Norwegians out there.

Hvis du tenker på å kjøpe en Asus maskin, tenk et par ganger til hvis du ikke er i nærheten av verkstedet deres på Kjeller, og du ikke tar automatisk back-up av arbeidet ditt hele tiden. Det tar lang tid å få deler, på tross av et godt system for å sjekke hva som skjer får du ikke noe mer hjelp enn dette når det begynner å drøye, og du kan ikke regne med at de tar vare på dataene på harddisken din. Den blir slettet, selv om feilen er et helt annet sted. Maskinen i seg selv er god, men det hjelper lite når den til nå har tibrakt en av fire måneder på verkstedet, og jeg har mistet mye av arbeidet jeg gjorde før RAM-kortet ble ødelagt.

Rett skal være rett, etter en måned tilbød de meg kompensasjon for at det tok så lang tid - en trådløs mus. Men det er ikke akkurat en fullgod erstatning for at jeg har vært uten et viktig arbeidsredskap i mer enn en måned.

No comments: